5 tipp, hogy hatékonyabb legyen az e-mail marketinged

Manapság az e-mail marketing online vállalkozások egyik elengedhetetlen részét képezik. Nagyon fontos eleme a vevőszerzésnek, hiszen rajta keresztül ingyenesen érhetjük el a potenciális vevőket, valamint célzottan el tudjuk érni azokat az embereket, akik már vásároltak nálunk korábban, így egy erős bizalmi pozícióból szólhatunk hozzájuk.

Azonban nem mindegy, hogy milyen e-maileket küldünk ki a feliratkozóinkanak, hiszen ezek az üzenetek gyakran a spam mappába kerülhetnek, esetleg sosem nyitják meg őket.

Az alábbiakban összegyűjtöttünk 5 olyan tanácsot, amit érdemes lehet szem előtt tartani, ha hírlevelet, vagy e-mail kampányt indítasz.

1. Szabd személyre az e-mailed tartalmát

Habár a legtöbb ember tudja, hogy a személyre szabott e-mailek hatásosabbak a sablonoknál, sajnos nagyon kevesen veszik ezt komolyan. A statisztikák szerint a személyre szabott üzeneteknél 14%-kal magasabb az átkattintási arány. Így hát beláthatjuk, hogy ez az egyik legerősebb marketingeszköz, amivel megnövelhetjük e-mailjeink hatékonyságát.

Sok vállalkozás esetében azonban ez annyiban merül ki, hogy az e-mailekben a feliratkozót a nevén szólítják meg. Ez viszont nem elég erős stratégia, hiszen manapság a legtöbb ember tisztában van azzal, hogy ezt automatikusan végzi el az e-mailező rendszer. Ennél sokkal hatékonyabb,  ha magát az üzenet tartalmát is egyénre szabjuk. Hogy ezt hogyan érhetjük el?

Egyszerűen a feliratkozóinkat több csoportba kell osztanunk az érdeklődésük alapján. Miután ez meg van minden csoport számára olyan ajánlatot küldhetünk ki, ami őket biztosan érdekli.

2. Kerülj el bizonyos szavakat

Az email rendszerekben a spameket kiszűrő programok arra vannak kifejlesztve, hogy a nem kívánatos tartalmakat ne engedjék be az üzenetek közé. Ezt úgy teszik, hogy bizonyos kulcsszavakat figyelnek, és ha azokat megtalálják az üzenetedben könnyedén a spam mappában landolhat a leveled és talán sosem nyitják meg a leendő vásárlóid.

Sajnos nagyon sokszor a zavaró e-mailek is hasonló szavakat tartalmaznak, mint amiket a vállalkozások is szívesen használnak. Ezért érdemes odafigyelni, hogy elkerüljük ezeket a kifejezéseket. És, hogy mik ezek a szavak? Például: 50%-os kedvezmény, akció stb.

Amennyiben mégis használnod kell ezeket a szavakat, mivel releváns az üzeneted szempontjából tartsd azt szem előtt, hogy az e-mail tárgy mezőjébe ne kerüljenek be. Emellett annak érdekében, hogy csökkentsd az esélyét annak, hogy a spam mappába kerülj az e-mailedben próbáld meg csak egyszer alkalmazni ezeket a kifejezéseket.

3. Változtasd meg az e-mailjeid kiküldésének az idejét

A kiküldésnél az a célunk, hogy a címzett belekattintson és elolvassa az üzenetünket. Erre akkor van a legnagyobb esélyünk, ha a mi e-mailünk van legfelül a levél listáján. Minél több idő telik el 2 email kiküldése és megnyitása között annál kevesebb esélyed van arra, hogy erre a helyre kerülj.

Emellett azt is szeretnénk elkerülni, hogy az üzenetet akkor kapja meg a címzett, amikor mindenki más is promóciós üzeneteket küld, hiszen így könnyedén elveszhetne a sokaságban a levél. Éppen ezért nem érdemes a hét elején kiküldeni az email, hiszen mindenki ezt az időpontot szokta megcélozni. Sokkal hatékonyabb lehet, ha hétvégre időzíted a leveledet, hiszen manapság nagyon sokan ebben az időpontban nézik meg a beérkező üzeneteiket, és ilyenkor kevesebb konkurenciával találhatod szembe magad. Érdemes hát kísérletezni az időpontokkal, és megtalálni a számodra legmegfelelőbbet.

4. Törekedj arra, hogy egy elkötelezett e-mail listát építs fel

Annak ellenére, hogy nagyon jól tud hangzani ha minél több embert sikerül feliratkoztatnod az e-mail listádra, amennyiben ez egy híg közönség, akik nem mutatnak igazi érdeklődést a vállalkozásod iránt nem sokat érnek ezek a számok. Gyakran sokkal nagyobb eredményt érhetünk el, ha kisebb, de koncentráltabb és aktívabb emberek kerülnek fel a listánkra.

Ennek egyik módja, hogy kitöröljük listánkból a régi, inaktív embereket, hogy leszűkítsük a kört az elkötelezett vásárlókra. Ezáltal sokkal hatékonyabb kampányokat hozhatunk létre.

5. Optimalizáld az e-mailjeidet mobiltelefonra

Manapság az emberek legalább fele a telefonján keresztül ellenőrzi a leveleit és egyre kevesebben használják erre az asztali gépüket. Annak érdekében, hogy hatékonyabbá tegyed az emailjeidet győződj meg róla, hogy jól néznek ki mobilon is. Ha ezt nem teszed meg az emberek egy jelentős része nem fogja elolvasni az üzeneteidet és nem fognak rákattintani a kiküldött tartalomra.

Szerencsére sok olyan e-mail sablon létezik, ami szem előtt tartja a mobilnézetet is. De, hogy mikre kell odafigyelned?

  • Legyen rövid a tárgy címed
  • Használj egy hasábos e-mail sablont
  • Tartsd az e-mail designját 600 px alatt
  • Használj 13-14 px méretű betűket

 

 

Ha szeretnéd, hogy hatékony e-mail kampányaid legyenek vedd fel velünk a kapcsolatot a lenti gombra kattintva: