Öt dolog, ahogy az Apple Pay megváltoztatja az e-kereskedelmet

Az OTP Bankkal együttműködve idén Magyarországon is elérhetővé vált az Apple Pay, ami az iPhoneokat használók számára egy remek lehetőség, hogy a bankkártyájukat digitalizálni tudják, és a telefonjuk vagy az okos órájuk vegye át a bankkártya szerepét.

Magyarországon a bevezetést követően hihetetlen sikeresen indult az Apple Pay, és már több, mint 60 000 regisztrálták is a kártyájukat, valamint az első 10 napban közel 1 milliárd Forintnyi pénzmozgás történt az Apple Payen keresztül.

De vajon ez az új technológia érinti e, és ha igen, akkor milyen formában az e-kereskedelmet?

Természetesen érinteni fogja, és lent öt pontban össze is gyűjtöttük, hogy mik azok a területek, amiket a leginkább befolyásolni fog ez az új megoldás.

1. Megkönnyíti a mobilos fizetést

Mivel az e-kereskedelmi tranzakciók 34%- a már mobilon keresztül zajlik, ez azt jelzi, hogy az emberek egyre inkább hajlandóak termékeket és szolgáltatásokat vásárolni a telefonjuk segítségével. A reszponzív honlapok már nem is igazán számítanak újdonságnak, azonban a fizetés és az, hogy egy teli kosárból egy kifizetett rendelés legyen, egy nagy nehézséget okozott a webshop tulajdonosoknak. Azonban az Apple Pay segítségével a szállítási és a számlázási adatok megadása utána a vásárlók a Touch ID szenzoruk szimpla érintésével fizethetnek.

2. Több, mint mobil

Az Apple Payre gyakran hivatkoznak úgy, mint egy “mobilos fizetési lehetőség”, de a macOC Sierrával valamennyi Mac számítógépen is használhatják a vásárlók az Apple Payt. Így a vásárlók a számítógépükön is elkerülhetik a bonyolult check-out űrlapok kitöltését, miközben megkapják a teljeskörű asztali számítógép nyújtotta élményt. Amikor eljön a fizetés, akkor a macOS Sierra a háttérben a párosított iPhonhon vagy Apple Watchon keresztül kér ujjlenyomat azonosítást, ami miatt a fizetés így pont annyira biztonságos, mintha telefonon vásárolna.

3. Épp olyan jól működik a weben, mint a telefonon

Az appok a digitális élet számos területén uralkodnak, de amikor az e-kereskedelemről beszélünk, akkor még mindig a web van a vezető helyen. Az Amazont és még pár gigászt leszámítva nem sok e-kereskedő tudja rávenni a felhasználóit, hogy letöltsenek egy applikációt. Éppen ezért, a kis és közepes méretű webshopoknál különösen fontos, hogy a weboldal olyan élményt nyújtson, mintha egy applikációt használna a vevő. Az Apple Pay ehhez az élményhez járul hozzá, úgy hogy a Stripe szerint az emberek átlagosan 58%-kal gyorsabban tudnak így végig menni a fizetési folyamaton.

4. Biztonságosabb

Szinte minden hónapban olvashatunk rémisztő híreket arról, hogy egy-egy online üzletnek hekkerek feltörték az adatbázisát, és hozzáfértek a fizetési információkhoz. Azért, hogy ezt a problémát kiküszöbölje az Apple Pay eszköz-specifikus számot és egyedi tranzakciós kódot használ. Így a kártyaadatai a vásárlóknak egyik eszközükön sincs rajta, és így az eladóhoz se juthat el semmilyen formában. A Touch ID-s azonosítás pedig további biztonságot jelent, hiszen a vevőnek hozzá kell érnie a szenzorhoz, hogy véglegesítse a fizetést.

5. Mindenhol ott lesz

A legjobb hír az e-kereskedők számára, hogy az Apple Pay integrálása nem lesz egy bonyolult vagy drága folyamat. Mivel csak néhány sor kódot kell hozzáadni a meglévő weboldalakhoz, hogy az Apple Pay elérhetővé váljon a vásárlók számára, ezért valószínűleg számos online áruház fogja bevezetni ezt az elkövetkezendő 12 hónapban.

Szeretünk az ügyfeleinknek hatékony és okos megoldásokat biztosítani, hogy javítsuk az ügyfélélményt, és sikeresebbé váljanak a saját területükön. Úgy gondoljuk, hogy az Apple Pay pont egy ilyen megoldás, ezért ha te is szeretnéd, hogy a WordPress weboldaladon elérhető legyen ez az új funkció a lenti gombra kattintva vedd fel velünk a kapcsolatot.