10 nyomós érv, hogy miért a Messenger az online marketing jövője

Habár az e-mail marketing a legismertebb vevőszerzési módszer, manapság egyre inkább előtérbe kerülnek a chatbotok is az online értékesítésnél. Sok szempontból hatékonyabban lehet működtetni a botokat az e-maileknél, olyannyira, hogy ez 7-25%-kal meg tudja növelni az eladásokat. Ebben a cikkünkben összegyűjtöttünk 10 területet, amiben a messenger marketing jobban teljesít az emaileknél.

1. Feliratkozók gyűjtése: A felhasználóknak egyszerűbb a chatbotra feliratkozni egy kattintással, mint megadni az email címüket, ezért több embert tudunk így elérni. Az emailhez hasonlóan a chatbotot is be lehet tenni felugró popupokba, lehet rajta keresztül kuponokat küldeni a potenciális vásárlók felé, de akár arra is felhasználható, hogy könnyen és gyorsan megválaszoljuk a látogatók esetleges kérdéseit is.

2. Jobb megnyitási arány: A facebook messenger napi szintű használata miatt az emberek jobban hozzá vannak szokva, hogy megnyissák a bot által küldött üzeneteket, míg az emailek sokszor a spam mappában landolnak. A botok 70-90% os megnyitási aránnyal működnek, ami négyszer hatékonyabb az emaileknél.

3. Átkattintási arány: Azok az emberek közül, akik megnyitják a chatbotunk üzeneteit, kb. 28-48%-a kattint rá a linkre, ami az üzenetben van.

4. Cost per lead: Pontosan azért, mert többen nyitják meg és mert többen kattintanak rá az elküldött linkekre, olcsóbban lehet leadeket generálni, legyen számunkra bármi is egy lead (elérhetőség megszerzése, vásárlók generálása, chatbot szekvenciába való feliratkoztatás)

5. Felhasználói információk: Botokkal könnyen ki lehet alakítani egy párbeszédhez hasonló kommunikációt az oldalunk látogatóival, és így minden egyes beszélgetéssel újabb és újabb információkhoz juthatunk hozzá a vásárlóink érdeklődési köréről.

6. Tartalom marketing: A botok egyik nagy előnye, hogy a tartalmat a vásárlóink érdeklődése alapján tudja kiküldeni. Több hatékony módszer is segíthet abban, hogy megtudjuk, kit mi is érdekel igazán. Ilyenek lehetnek a rövid kvízek vagy a specialis kuponok, stb.

7. Személyre szabhatóság: Mivel a chatbotok képesek megtanulni, hogy a vevőinket mi érdekli, ezért akár küldhetünk személyre szabott ajánlatokat is a nekik.

8. Micro-targeting: A begyűjtött információk alapján könnyen megcélozhatjuk a közönségünket akár a legspeciálisabb információk alapján, hogy a legmegfelelőbb információt juttassuk el a számukra a legjobb időpontban. Ilyen lehet például egy születésnapra időzített speciális kedvezmény a vevőink számára.

9. Automatizáció: A chatbotot arra fejlesztették ki, hogy a megadott szabályokat követve automatikusan képes legyen kommunikálni az érdeklődőinkkel anélkül, hogy nekünk közbe kéne lépnünk. Így miután felépítettük a chatbotunkat, az magától képes új ügyfeleket szerezni nekünk.

10. Felhasználói bázis: A Facebookot és a Facebook messengert is sokan használják napi rendszerességgel, ezért a marketing üzenetünket könnyedén eljuttathatjuk sokaknak.

Amennyiben úgy gondolod, hogy számodra is hatékony marketing eszköz lehet a chatbot, foglalj nálunk időpontot ingyenes konzultációnkra és megbeszéljük, hogyan tudnánk a vállalkozásodhoz hozzáadni.

Forrás:

https://chatbotslife.com/how-to-get-10x-sales-using-messenger-marketing-d3bda6c6b77a